ready/for summertimes

Jag börjar tröttna på att termometern aldrig visar över noll. Jag börjar tröttna på att kura ihop mig framför brasan. Jag börjar tröttna på att koka te, värma värmekuddar, försvinna i stora tröjor, tända ljus, halka på isfläckar, sittvärme i bilen, värmefläkten i skolan, blåa läppar, ge frön till hungriga fåglar och kala grenar. Jag vill äta fil och norpa frusna hallon direkt från frysen utan att reflektera över kylan. Jag vill springa ut till brevlådan utan skor, inte behöva sno pappas sjal och fundera på vilken jacka som är varmast. Jag vill sova med öppet fönster, inte med dubbla strumpor. Jag vill ha shorts, högklackade skor, t-shirts och korta klänningar.
Men det är februari. Det är långt kvar till värmen.

Kommentarer
Postat av: hedwig

ahhh! du skriver så j'''a fiiint! kram!

2011-02-23 @ 08:59:52
URL: http://nittonhundratolv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0