la famille

varje gång jag hör ett av alla namn, läser en av alla formler, ser en av alla platser känns det som om det är min värld. min riktiga värld! alla karaktärer känns som mina bröder och systrar, som vänner sedan barndomsben! jag får ångest när jag tänker på att det inte finns på riktigt. varenda sal, varenda kittel, vartenda ämne, är påhittat. jag kommer aldrig att få uppleva det. aldrig, för det finns inte. det finns ingen hogwartsexpress. det finns inget piskande pilträd. det finns inga levande tavlor. hur jag än grät kom det inget brev, skrivet med grönt bläck, på min elva årsdag. för det finns ingen rektor över denna, ikke existerande, trolldomsskola. ingen trollstav kommer att välja mig för det finns inga trollstavar att prova. ingen DAgrupp att gå med i, för det finns ingen ond trollkraft att kämpa mot. jag kommer aldrig att få veta vilket elevhem jag skulle hamnat i, gryffindor, slytherin, rawenclaw och hufflepuff är bara påhittade namn.



och jag har nyss sett trailern till den nya filmen.


Kommentarer
Postat av: Juliana

hej-jag-kommenterar-varenda-inlägg.



usch! sluta! jag kommer börja lipa!, nej, men vi kan låtsas att vi är hon i lejonmössa+hon i blåmössa! fast att det inte hjälper ett skit. kul

2010-11-16 @ 20:53:25
Postat av: hedwig

Klockan 10- 14, jag tror det är 14 det slutar...? jaja kram

2010-11-17 @ 16:11:38
URL: http://nittonhundratolv.blogg.se/
Postat av: mathilda

håller med dig fullständigt!!!!!!

2010-11-17 @ 20:29:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0